Ziua nationala sarbatorita prin frica

Nu stiu cati dintre voi mai tin minte indemnurile revolutionare de construire a unei societati mirifice. Erau ceva de genul – mai murim de frig si de foame inca un an si dupa aceea toate piesele vor fi puse la locul lor. Si va incepe sa ne fie nu numai bine, ci expandat de bine, atat de bine incat nici noua nu ne va veni sa credem. Si numai maestrul cu tabla de sah va pricepe cum lucrurile au cazut in eternitatea bunastarii. Si se va freca pe maini. Si isi va ingadui si el o pauza. La fel de eterna. Si binemeritata.

Dar cum acest moment nu este chiar acum, nu este cazul sa ne odihnim. Asa ca vom sarbatori ziua oamenilor muncii prin munca. Ca niste fiinte rationale ce suntem.

Rationala sunt si eu, drept pentru care am sarbatorit ziua nationala prin frica.

In momentul in care alaiuri intregi de barbati infiretati si cu fata imobila au inceput sa isi plimbe armele pe strazi pentru a ne arata ce societate puternica si bine organizata suntem eu m-am hotarat sa merg de la Stefan cel Mare pana la Baneasa pe jos. Ceea ce inseamna cam vreo ora, traversand parcul Herastrau.

Pana la Herastrau, adica locul unde se intampla parada, se pare, lucrurile au mers destul de fun. Am intalnit tot felul de fete cocotate pe tocuri cui, cu pantalonii plesnind pe ele, si cu un buric total insensibil la frig, ca altfel s-ar fi ascuns si el. Asa ca planul meu parea destul de cozy, chit ca aberant.

Cand am ajuns insa pe partea cu terasele pline de forfota si bling-bling-uri vara, lucrurile au luat o intorsatura bizara. Nu mai era nimeni. Ceata devenise atat de densa incat abia vedeai copacii din dreptul aleilor. Cativa muncitori, care din motive necunoscute se chinuiau sa toarne pamant pe asfalt, se uitau la mine mirati. Ca si cum tocmai ce ma indreptam spre esafod. Cu demnitate.

Nu i-am bagat in seama, sperand ca daca eu ma fac ca nu ii vad, si ei vor proceda la fel. Si asa vom disparea cu totii din acea situatie cu potential exploziv. Cativa caini nu au inteles ca trebuie sa ne prefacem ca nu existam si au inceput sa imi miroase picioarele. Din fericire, pe lacul aproape secat, care nu se vedea din cauza cetii, cateva sute de pasari croncaneau lugubru. Pun mana pe telefon si le spun parintilor ca daca nu mor naibii pe acolo ajung la ei cam in 20 de minute. Mama facea sarmale.

L-am gasit pe tata uitandu-se la parada de la tv. Analiza fetele soldatilor cu mare atentie. S-a apucat sa imi explice cum recunosti oamenii rai dupa trasaturi. Apoi mama mi-a deconstruit mitul ca ai putea avea o mancare cu gust daca nu folosesti mirodenii. Aparent, ceea ce visez eu este imposibil.

Pe la 5, cu acest bagaj nou de cunostinte si cu o plasa in care mama indesase tot ce gasise, printre care si o sticla de vin din Franta, yummy, am plecat. Fug dupa masina si ma urc in ea fara sa ma uit la numar. Sunt calma, lucrurile sunt sub control. Pana ce niste haidamaci suspecti ma pun pe ganduri. O intreb pe singura femeie din autobuz daca ajungem la Romana. Ma priveste cu o mila infinita. Mai ca isi cere scuze ca nu m-a gonit de acolo cat mai era timp. Imi explica ca trebuie sa cobor repede si sa o iau pe jos inapoi. Fiindca nu voi gasi nimic care sa ma duca.

In dreapta abia se vad niste campuri paraginite, pline de gropi si buruieni. In stanga cladiri incerte, ceva intre fabrici abandonate si depouri de ligheane. Masini pe strada? Nu, probabil ca ramasesera in partea cu parada a orasului. Ceata. Intuneric. Vreo zece caini tocmai ce se pregateau sa isi faca de cap cu vinul meu. Paznicul unei baze de tractoare (?!?) se uita ma mine si se intreba ce dracu caut acolo. Si eu la fel.

La ora 8.30 am adormit. Epuizata.

Lasă un răspuns

