De ce iubim smecherii

Se intampla ceva in aer. Astazi am avut doua discutii din care reiesea ca de vina este cel pacalit si nu cel care incearca sa pacaleasca. Si ca bravo celui care a pacalit. Iar celalalt sa inghita, daca e prost si nu stie sa se apere.

Acum na, nici mie nu imi place sa privesc lucrurile din punct de vedere moral. Mi se pare o pierdere de vreme. Ca sa nu zic ca mai devreme sau mai tarziu te duce la prostie crasa.

Mult mai lucrativa mi se pare atitudinea de negociere. Chiar si prin forta, daca este nevoie. Macar acolo te bazezi pe ceva mai concret decat parerea cuiva despre ce ar fi bine/corect. Parere care poate fi asa de usor schimbata cand te lovesc cazurile particulare🙂.

Deci da, si mie imi place forta celui care castiga. Numai ca cel care castiga prin pacaleala imi sta in gat ca si osul de peste.

Daca este vorba despre capitolul ‘vrajeala’ nu imi dau seama care pierde mai mult – cel care face actiunea sau cel care o suporta. O vrajeala mai devreme sau mai tarziu este demascata. Si in urma ei nu ramane nimic. Decat fum. Si un burdihan ceva mai ingrosat.

Nu iubesc smecherii pentru ca ei nu fac ceva pe care sa se poata construi. Au numai invarteli de moment si un ‘Doamne ajuta sa nu se prinda!’. Dupa care urmeaza urmatoarea invarteala, urmatoarea victima. La acelasi nivel. Nicio sansa sa cresti. Sau sa lasi ceva in urma ta.

Dar de fapt vroiam sa spun de ce iubim smecherii, asa enunta titlul. Cu asta v-am momit. Hai sa incerc sa nu va pacalesc chiar cu totul🙂

Sau de ce ii iubesc cei care facusera ochii cat cepele de placere cand eu le prezentasem enervata  asa o ‘schema’ isteata.

–          Pentru ca castiga impotriva bunului simt. Cacofonia e voita🙂

–          Pentru ca ne place ceva sange pe perete. Numai sa nu fie al nostru.

–          Pentru ca smecherii au rezultate imediate. Si atunci inseamna ca e posibil sa avem si noi. Haha!

–          Pentru ca e misto sa lovesti in cineva care este deja la pamant.

–          Pentru ca e posibil sa ne dea lucruri mai ieftine. De, ei le-au capatat pe nimic.

Hm… cam atat pe moment. Voi, cei care o faceti, de ce iubiti smecherii?

2 responses to “De ce iubim smecherii

  1. Am citit astazi pe veceu Dialectica Eristica a lui Schopenhauer (sau cum naiba se scrie) si observ ca te apropii mult de ideile lui.

  2. …pentru ca pier pe limba lor, bietii!

Lasă un răspuns

