Cand online-ul nu este ca tv-ul

Nu mi se intampla sa stau des de vorba cu oamenii din agentiile de publicitate. Dar si cand o fac ma crucesc cu ambele maini de cat de greu le este sa priceapa despre ce anume este vorba in online. Si sunt intalniri informale, adica nu e ca si cum am fi in plin proces de a vinde/cumpara servicii (ceea ce cam distorsioneaza neuronii).

Daca eu m-am nascut cumva cu el in sange (de vina este personalitatea si nu altceva) pentru multi din advertising online-ul este un animal salbatic pe care nu inteleg de unde sa-l apuce. Si pentru ca asta stiu deja il apuca de coada tuburilor catodice.

Pentru oamenii de advertising online este un fel de tv care permite search, publicarea de poze din vacante. Si uneori si cumpararea de servicii. Si cam atat. Orice altceva ai face in online inseamna ca esti un pustan plin de cosuri care nu are succes la agatat sau un ratat profesional. Da, so ’90s.

Ratati, pustani, dar spune in ziare ca mediul este de viitor. Se castiga uneori mai multi bani decat daca faci print. E criza, deci trebuie sa intram. Chit ca mediul este sub demnitatea noastra.

Eu, cum lucrez in online ma stramb sub lovitura. Dar rezist, inca sperand ca pot convinge. Ce face pasiunea din oameni!

Dar nu vrem bannere. Bannerele sunt niste prostii. Ma mai clatin o data gandindu-ma cum daca la tv ai dreptul la spatiu publicitar in online nu.

Vrem ceva special. Sitelet-uri.

Si mi se da exemplu un site coca-cola. Timid replic ca desi stau toata ziua pe net nu am auzit vreodata de el. Obiectia mea nu este luata in calcul. Trece ca bolovanul pe langa urechea surdului.

Spun de social media. Spun de importanta de a fi si ei unul din partenerii de discutie. Spun ca trebuie sa fie dialog si nu discurs. Spun de specific care nu e asa usor de intuit. Nu merge sa copiezi o idee din afara si gata. Mi se raspunde – noi vrem sa facem lucrurile la nivel inalt, nu ne raportam la o gasca de blogarasi.

Suprematia omului care nu a incercat niciodata sa faca o comunitate… Probabil ca au dreptate. Ca doar ce nevoie ai de interactiune cu brandul? Daca la tv mergea fiindca expuneai cateva sec. pe cineva la un mesaj si in online trebuie sa fie la fel. Vorba multa, saracia omului. Ii arati ceva, se duce si munceste, face bani, se duce si cumpara, ii mai arati ceva, se duce munceste etc.

Deci da, advertising gurus se gandesc sa vanda prostioare sclipicioase, fara utilitate. Si sunt convinsi ca vor avea succes pentru ca ei sunt professionals. Si vin sa ne invete si pe noi, astia, piticii care facem un online de gasca din spatele blocului.

Stiu, voua, celor care vindeti online-ul, vi se intampla asta zilnic. Eu inca ma mai mir.

2 responses to “Cand online-ul nu este ca tv-ul

  1. Dana, stii ca eu nu am televizor.
    Deci nu mai vad lumea decat prin ochii unei comunitati, online sau altcumva.
    Si ca sa sustin industria online si modul ei salbatic, uite ca m-am hotarat sa nu cumpar o gramada de produse care mi se arata putin asa, dupa care eu merg sa muncesc, etc:).

  2. te-ai stricat si tu😛. unde a pierit omul de marketing?

Lasă un răspuns

