Analize la o tigara

Stateam pe balcon. Calma. Atat de calma incat in momentul cand mi-a cazut galeria in cap nu am gasit cu cale sa las tigara. Desi, sincer, a cam durut. Galeria statea in unghi de 45 grade, sprijinita intr-un singur cui. Si in capul meu. Scutur pleata un pic. Si in  vremuri de restriste trebuie sa arati nesifonat. O dau jos. Galeria. Si sting tigara, dupa ce o termin.

Dupa care raman cu o mica senzatie de nelamurire. Un tipat de au nu ar fi trebuit sa spun macar? Sa injur? Sa analizez gaura ruginita lasata de cui? Sa ma mir ca in ziua de astazi nici betonul nu mai tine? M-am distrat inchipuindu-mi cateva reactii pe care lumea le considera normale. Luate in special din desene animate. Numai ca imi e lene sa le mai caut. Le stiti si voi. Tipetele acelea unde se vad toate cariile.

A doua oara. Tot pe balcon. Calma. Fumez o tigara. Este cutremur. Ma uit in ochi de pisica calma. Ea nici nu clipeste. El ma intreaba – Ai simtit ca a fost cutremur?. Eu – Da. Si raman iar cu sentimentul nelamurit ca ar fi trebuit sa spun sau sa fac ceva. El incearca sa dea niste telefoane. Probabil vroia o comunicare ceva mai putin eliptica. Retelele sunt cazute. Oamenii scot capetele pe ferestre. Intreaga familie. Se vad 5 perechi de ochi la o fereastra. Care analizeaza distanta pana jos. Sau firele de cablu ramase intainse. Sau antenele care nu mai prididesc cu atatea cereri de vesti si cuvinte despre cutremur. Poate se gandesc la moarte si isi fac cruce ca au scapat si de data asta.

Eu ma gandesc ca e cam mare intruziunea. Prea multi oameni in spatiul public. Si e momentul sa se linisteasca cu totii si sa intre in casa. Ca strada sa redevina cu exact atat de multi oameni cati pot eu suporta. Uite, acesta este un moment in care chiar ma pot enerva. Si sa imi inchipui ceva apocaliptic. In care toata lumea ar iesi din case. Nu stiu daca voi realizati, dar suntem cam multi si ma indoiesc ca ne-am suporta prea usor unii pe altii daca ne-am vedea.

5 responses to “Analize la o tigara

  1. cat de mult ma regasesc in articolul tau🙂 imi place foarte mult cum te exprimi. frumos!🙂

  2. si ce ai face intr-un moment cu adevarat apocaliptic?

  3. cum ce? mi-as lua costumul de superwoman si as salva omenirea

  4. asta inseamna sa iesi pe strada…si daca toata lumea are costum si intentie…nu, nu…eu in conditii de apocalipsa as profita de faptul ca nu mai pazeste nimeni marzipanul si cola😀

Lasă un răspuns

