Tu sau produsul tau?

Acest post e probabil interesant pentru 5 oameni. Dar cum asta reprezinta cam 10% din traficul pe care il am, ma gandesc ca este interesant pentru o mare multime. Daca mai ponderam si cu faptul ca ma intereseaza pe mine, motive sunt suficiente ca sa existe.

Despre ce va fi vorba. Daca te intereseaza sa promovezi ceva pe ce anume vei pune mai mult accentul – pe persoana ta sau pe produsul pe care persoana ta maiastra reuseste sa il scoata? Evident ca ele nu trebuie sa se excluda, dar conteaza care crezi tu ca ar trebui sa fie motorul principal capabil sa traga si restul dupa sine.

Nu intru in amanunte gen exemplu, pentru ca exista suficiente care arata ca ambele pot functiona foarte bine. Sau nu. La fel cum exista si numeroase strategii care apara una sau alta din pozitii in functie de situatie. Dar mie mi se pare ca lucrurile, daca ai libertate de alegere, sunt influentate psihologic de urmatoarele:

Cum te vezi in lume. Daca iti place sa te bagi in seama si sa gusti tot atunci mai degraba te vei promova pe tine. Iar apoi lucrul pe care il faci este minunat tocmai pentru ca este facut de tine. Aceasta este o strategie de vedeta. Mai este si strategia de savant nebun. Acesta mereu scoate produsul in fata. Iar daca prin forta imprejurarilor se ajunge sa se vorbeasca si despre el i se rup pantalonii la spate sau ceva similar.

Ce vrei sa faci in viitor. Daca produsul este numai o etapa, o faza, o intamplare, ceva la genul ‘trebuie sa fac si eu ceva ca nu pot sta degeaba’ atunci te vei promova pe tine. Daca insa ti se pare ca produsul are o viata proprie, ca va creste ca si superman, ca va bate google si coalitia majoritara deopotriva atunci probabil il vei alege pe acesta. Si il vei folosi ca pe un fel de barca care sa te transporte si pe tine.

Cat de mult te reprezinta pe tine produsul. Si asta se leaga cu punctul anterior. Pentru ca e posibil sa te vezi ca un intreg univers care are nevoie de portite de expansiune. Cum ar fi sa desenezi toata viata numai linii curbe si campuri cu flori? Oribil, pe cuvant. Nu se stie cum ajungi in situatia de a deveni capitan de nava pentru ca i-au placut cuiva margaretele tale. Drept pentru care te promovezi pe tine. Si cu produsele cum s-o intampla. Unele mai traiesc, altele mai mor.

Fericiti cei care incep de la zero. Au decizii asa simple de luat. Si nu au cum sa greseasca decat daca se mint.

One response to “Tu sau produsul tau?

  1. Dana, iarta-ma ca ma plac asa de mult. Dar zi si tu:P

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s