Curiozitati in turma

In aceasta saptamana la hotcity este Africa in prim plan. Africa. Hm… ce stiu eu despre Africa? A… nu stiu nimic. Intreb in jur. Ce curiozitate uimitoare … nici ei nu stiu mare lucru.

Ceea ce ma face sa cred ca avem in general curiozitati in turma. Atunci cand nu este vorba de o specializare, din care, de cele mai multe ori reusim sa scoatem si niste bani, ceea ce ne cam obliga sa o avem. Curiozitatea, adica.

Voi, ca niste persoane optimiste, o sa spuneti ca aceasta uniformizare a curiozitatilor inseamna ca suntem toti deosebit de culti si stim de toate despre toate. Eu am sa ma abtin sa cad in pacatul de a vedea lucrurile bune si am sa spun ca avem curiozitati in turma pentru ca suntem lenesi.

Adica ne alegem acele curiozitati pe care
–    ni le satisfacem mai usor pentru ca le mai au si altii si atunci gasim imediat informatia deja bine mestecata in gusa lor ca sa nu ne mai spetim
–    e cumva musai ca sa le avem daca vrem ca cei care ne intereseaza sa se uite la noi cu ochiul cel bun

Conformism in jur cat cuprinde. Nici nu este de mirare ca de obicei discutam cam pe margine, incurcand conceptele si in cel mai bun caz cu o intarziere fata de cei care au sesizat initial ca un lucru merita sa ne atate curiozitatea. Iar toate acestea sunt insotite de o mare oboseala si impresie ca nimic nu se mai intampla nou si interesant in jurul nostru. Deh, nu a mai venit nimeni de ceva vreme sa ne spuna ca ceva ar trebui sa ne placa!

Iar daca cineva in jur nu se inscrie in aceasta minunata linie atunci cu siguranta este o bizarerie ce trebuie sa aiba cateva probleme. Musai acel cineva se da in stamba inventand interese ciudate numai ca sa se dea interesant si sa nu se prinda nimeni ca nu are ce face de fapt cu viata sa.

Si sa nu credeti cumva ca eu as fi altfel. Numai obligata am ajuns sa am o asemenea curiozitate pentru Africa. Dar acum, ca am inceput, parca nu m-as opri. Stie cineva o carte scrisa de un autor african?, ca tare imi e lene sa caut.

Lasă un răspuns

