Aceasta este o stire

Parca va si vad relaxandu-va. Aha, am citit o stire. Ceea ce inseamna ca am aflat inca ceva. Nou. Despre lume. Si nu oricum, ci ceva important pentru viata mea. Si nu doar a mea. Ci si a ta. Ceva ce noi cu totii trebuie sa stim.

Cam acestea sunt presupozitiile pe care se bazeaza orice idee de stire. Iei bucatele de realitate. Le delimitezi un spatiu, o consistenta. Si apoi le arunci in lume purtand emblema ‘grad mare de importanta’.

Si dupa acest calapod, o data bine invatat si stapanit, orice poate deveni o stire. Pentru ca stirea este recunoscuta imediat prin limbajul in care se invaluie. Si de indata ce este stapanit limbajul, oamenii vor reactiona in covarsitoare proportie pozitiv – ah uite, mi se da ceva important pentru mine.

Limbajul? Ei bine, limbajul e impersonal si cu multe date. Impersonal pentru ca nu, nici gand, nu autorul vorbeste. Ci insasi realitatea prin vocea autorului stirii. Bucatica de realitate tocmai ce s-a rupt din amalgamul de informatii cotidiene si hipnotizeaza autorul, facandu-l sa ia vocea aceea grava, de stire.

Iar apoi mai este si multitudinea de date. Cu care realitatea isi face simtita prezenta. Cifrele isi ranjesc la noi dintii grandomani. ‘Un copil a calcat intr-o furca cu 3 colti. 2 i-au intrat in 2 degete. Copilul a plans timp de 5 minute.’ Sa dam si o locatie. ‘Mama aflata in bucatarie a fugit cu sufletul la gura strabatand imediat cei 200 de pasi.’ Sa incheiem cu niste procente ‘Pana acum 10% dintre furcile din lume au provocat 80% din accidentele de la tara.’

Si gata. V-am dat ceva important. Ceva care va ajuta in viata. Si fara sa va influentez. Doar la binele vostru m-am gandit cand m-am informat in legatura cu toate aceste lucruri. Gata, acum stiti care este realitatea.

Draguta practica. Si chiar naste un fel de betie. Wow, eu sunt acela care spune care este realitatea! Ce nu spun eu ca este stire inseamna ca nu merita mentionat. Deci nu merita cunoscut. Sa ne umflam muschii pe noi de atata putere demiurgica. Atata spirit care face ordine in realitatea noastra a tuturor.

Sa faci stiri nu este nicidecum o treaba pentru spiritele dubitative. Sau neincrezatoare in valoarea lor universal recognoscibila.

3 responses to “Aceasta este o stire

  1. 🙂 te-ai simtit pacalit de titlu?

  2. Foarte frumos. Nici eu nu ii inteleg pe oamenii lamuriti definitiv de realitatea pe/in care traiesc.

Lasă un răspuns

