Suntem in ceata

Saptamana trecuta cand ii iau pe copii de la gradinita educatoarea imi intinde un biletel prin care mi se transmitea ca trebuie sa ii fac lui Radu un exudat faringian pentru ca tuseste.

L-as fi luat si l-as fi pierdut ca alte zeci de hartiute, insa ii citesc mila in ochi, iar mie mila mi se pare asa de suspecta incat ma activeaza brusc. Imi amintesc ca am auzit intamplator o discutie cu un alt parinte caruia i se atragea atentia ca nu poate aduce la gradinita un copil care a lipsit de mai mult timp fara o trimitere de la medicul de familie. Si parca s-a pomenit si cuvantul rujeola atunci.

Rujeola este cauzata de virusul rujeolic, un virus din familia paramixovirusuri. Acest grup de virusuri cauzeaza in general afectiuni respiratorii. Rujeola se transmite atunci cand o persoana infectata tuseste sau stranuta.

Virusul se raspandeste cel mai adesea in perioada de incubatie a bolii, atunci cand pacientul nu stie ca este bolnav si nu prezinta nici un simptom. Bolnavul este contagios cu 4 zile inainte ca eruptia cutanata tipica sa apara si inca 4 zile dupa aceea.” De aici

 

Ii duc a doua zi si pe Radu si pe Vlad. Testul lui Vlad iese negativ, al lui Radu iese pozitiv. Medicul de familie imi spune ca ar trebui sa imi fac si eu un exudat si ne trimite la un pediatru. Pediatrul ii prescrie lui Radu antibiotice pentru 7 zile, preventiv, chiar daca nu are niciun semn de boala.

‘Altfel nici nu va primeste la gradinita, imi spune. Ar fi trebuit de la primul caz sa anunte toti parintii si sa nu mai primeasca copii decat daca au rezultatul de la exudat negativ.’

Pe net scrie:

In cazurile fara complicatii, rujeola este tratata prin repaus la pat si ingrijire la domiciliu. Tratamentul la domiciliu include medicamente ce nu au nevoie de prescriptie medicala si care au efect antipiretic (scad febra) si antialgic (scad durerea), asa cum este ibuprofenul sau alte medicamente din aceeasi clasa, precum acetaminofenul (paracetamol).

Nu se folosesc antibiotice in tratamentul rujeolei decat daca apar complicatii bacteriene, cum ar fi pneumonia sau infectii ale urechii.” De aici

 

Dar la Radu aceasta boala nu se manifesta in niciun fel, nici fara complicatii nici cu complicatii. El are doar virusul pe care toti il avem o data sau de mai multe ori in viata. Tot doctorita care imi da tratament cu antibiotic imi spune ca nu exista nicio garantie ca, daca il ia acum si scapa de virus, nu va avea iar virusul peste o saptamana, prin contactul cu alti copii care il au. Si atunci ce facem, ii mai dam inca o data antibiotic? Pe fondul ultimelor discutii despre antibiotice si rata mortalitatii din cauza infectiilor din spitale asta nu suna deloc bine. Si a mai fost si discutia de la inceputul anului despre exudat si tratarea fara sens cu antibiotice.

 

Nu mi-a recomandat sa il tin in casa. Crede ca il pot duce in continuare la gradinita. Si da, nu este vreo problema daca il duc la petreceri cu Mosu’ si alti copii. Pai si atunci de ce bagam antibiotice in el? Mi-a recomandat totusi sa fiu foarte atenta saptamanile urmatoare si daca observ febra, pete rosii sau tuse persistenta sa il duc imediat la doctor. Deci acest tratament nu se stie daca va functiona sau nu.

 

Ca ceata sa fie completa, doctorita fuma in cabinetul de pediatrie in care primea copiii. Nu era fum, probabil ca o facuse cu geamul deschis. Dar avea pe masa scrumiera, din aceea cu fund dublu si mirosul era persistent. WTF?!

 

 

Lasă un răspuns

