Premiul pentru frumusete

Acum doua zile am primit Premiul pentru frumusete. Si acum doua saptamani la fel. Si cu doua luni in urma tot Premiul pentru frumusete il primeam.

Mereu il primesc atunci cand facem o intrecere in trei. De obicei cu masini. Isi impart intre ei premiile, generosi: unul primeste Premiul de aur, celalalt Premiul rosu. Eu mereu ma aleg cu Premiul pentru frumusete. ‘Pentru ca esti fata, mama’ imi explica ei exasperati ca nu inteleg macar atata lucru.

Dar de ce nu Primesc Premiul pentru Rapiditate sau Premiul pentru cel mai bun bucatar – as vrea eu- sau Premiul pentru cel mai bun povestitor? Doar stiu sa fac atat de multe lucruri!, imi argumentez pozitia. ‘Nu, nu, Premiul pentru Frumusete’. Dar bunica primeste si ea Premiul pentru frumusete?, am vrut sa stiu. ‘Da, si ea’ – au ezitat o secunda neintelegand ce vreau de la ei.

 

Aseara am trecut la pasul urmator. Ne aflam in magazinul Totul la 5 lei pentru a-i lua lui Radu sclipici la kilogram. Eu incercam sa-l fac sa se opreasca la rosu si alb / argintiu. El imi prezenta violet, albastru, galben. Negocierea era dura.

Vlad avea alta preocupare. A dat iama in raionul de cosmetice. Le-a luat pe fiecare la rand si a discutat vreo 10 minute cu vanzatoarea ca sa afle pentru ce anume este fiecare. Pana la urma s-a decis de ce anume am nevoie. Si si-a pus la incercare toata persuasiunea de care era capabil ca sa ma convinga ca mi-ar prinde bine un ruj rosu si o oja ca sangele, cu un pic de sclipici, pentru efect.

Scot din geanta strugurelul de la Nivea cu gust de capsuni (ales tot de ei) si ma dau cu el demonstrativ. Este nemultumit de rezultat, este mult prea discret. ‘Dar daca ma pupi am gust de capsuni’, ma apar. Ii promit ca ma voi mai gandi la propunerea lui zilele urmatoare.

Ajunsi acasa citim o enciclopedie despre Pamant. Suntem la clima temperata. La vara este o silueta feminina in rochie alba scurta, cu pantofi eleganti. La iarna este aceeasi silueta, infasurata tot intr-un palton lung. Vlad profita de situatie: arata cu degetul catre prima: frumoasa!; arata cu degetul la a doua: urata! Ma pune sa repet dupa el de 20 de ori. Cu tot cu gest 😀

 

Poate ca pana la urma nu voi mai primi Premiul pentru frumusete.

 

Lasă un comentariu