Pluralul condescendent

O doamna de la ING m-a sunat ca sa imi spuna cat de trist este ca imi voi petrece batranetea in mizerie. Probabil ca o fi discutat cu diriginta mea din liceu, care credea ceva similar, intrucat aveam o dorinta minuscula sa invat declinari ale limbii latine.

Si cu aceasta doamna discutiile au evoluat complicat.

–         buna ziua, aveti pensia obligatorie la ing, zice vocea intepata si matura.

–         da, spun eu. Si? (vocea mea e rasfatata si sss-ita, daca vreti sa stiti)

–         trebuie sa luati o decizie responsabila

–         hm….

–         avem copii?

Ei bine, de aici convorbirea nu a mai putut fi tinuta. Pentru ca am procedat ca in liceu:

–         cam in ce fel credeti ca am putea avea copii?

Gandul de a avea copii cu o doamna in varsta care vinde pensii este extrem de deranjant. Cred ca sunteti de acord cu mine. Nu imi pot inchipui ce crize de nervi face seara. Si nici cum se uita la liste de oameni si isi spune in gand – astazi voi castiga inca 3 noi clienti. Astazi voi castiga inca 3 noi clienti. Astazi voi castiga inca 3 noi clienti.

Doamna rade manzeste:

–         Stiti este asa, un mod de exprimare.

Voce care isi arata deja infrangerea, probabil pregatea pixul ca sa ma incercuiasca pe foaie ca si client recalcitrant, nesimtitor si in plus, fara copii.

De doamna am scapat repede, mi-a inchis telefonul in nas, stai jos, nota 4, meriti sa mori in mizerie. Eu sunt o persoana ocupata, am liste de zeci de persoane care inghit pluralul condescendent. Persoane care au fost crescute si au trait in felul urmator:

–         haide bebita, facem si noi cacuta odata?

–         hai pustiulica, rezolvam si noi problemica asta de matematica?

–         hai frumusico, o punem si noi in seara asta?

–         hai domnita, nastem si noi odata?

–         hai stimate clientel, ne facem si noi o pensie?

–         hai mamaita, mai murim si noi odata?

8 responses to “Pluralul condescendent

  1. AHAHAHAH, mi-ai luminat ziua.😀

  2. altfel ce succes ar mai fi avut „ne miscam si noi mai cu talent?”🙂

  3. @zvoner merci. si tu imi inveselesti uneori zilele.
    @vecina de unde se vede ca eu am fost mai fraiera. mereu am luat de bun acest plural :d

  4. venit prin mess de la bogdan olteanu 2 despre doctori.

    la ginecolog un cuplu in care el era foarte implicat si vorbea la plural: „ne cam doare burtica atunci cand avem ciclu”

    colegul meu de apartament a fost la doctorita si ea i-a zis:
    „ne dezbracam?”
    el i-a raspuns: „ok, cine incepe?”

    voi mai aveti altele?

  5. – Doctore, ce aveti pentru ridurile mele?
    – Cel mai mare respect.

    La un cabinet stomatologic particular:
    – Cum? Cinci sute de mii de lei pentru extractia unei masele? Doar pentru 5 minute de munca?
    – Daca doriti, o extrag intr-o ora!

    Un doctor catre un pacient…
    – Am doua vesti: una buna, alta proasta.Cu care sa incep?
    – Cu cea proasta!
    – Ti-am facut analizele…imi pare rau dar trebuie sa-ti amputam piciorul!
    – Si cea buna?
    – A intrat fiul meu la facultate…

    – Doctore a reusit opetratia?
    – Care doctor? Eu sunt Sf.Petru!

    Doctorul vine la patul bolnavului si-l intreaba:
    – Fumezi?
    – Nu! vine raspunsul.
    – Pacat! Vroiam sa-ti interzic…

    – Doctore, ce-ai zis ca am? Balanta, Rac, Gemenii…
    – Nu, nu… Cancer.

    Internistul iese din cabinet spre sala de asteptare, unde astepta o duduie cu mama ei.
    – Domnisoara, poftim in cabinet si dezbraca-te…
    – Dar domnule doctor, stiti, mama e bolnava…
    – Ah, da? doamna, puteti deschide doar gura…

    Prima zi de lucru a unui tanar ginecolog. Vine o una mai darimata. Dupa examinare, ea se ridica, se imbraca si intreaba:
    – Scumpule, mama ta stie cu ce te ocupi?

    – Doctore, sper sa fiu bolnav…
    – De ce spuneti asta?
    – Ar fi groaznic sa fiu sanatos si sa ma simt ca dracu

    Ardeleanul se duce la doctor deoarece tusea foarte tare. Doctorul il consulta si il intreaba cu o voce grava:
    – Fumati?
    Dupa cateva momente de ezitare, ardeleanul raspunde:
    – Nu, da’ palinca n-ai?

  6. este imposibil sa nu sesizezi ca esti pe langa subiect

  7. dana, n-as vrea sa fac pe desteapta, insa cuvantul este condescendent. vad ca-l repeti in forma gresita, altfel n-as fi intrat sa comentez…

  8. @elena. haha, de asta nu este bine sa asculti de nimeni. scrisesem si eu condescendent inainte. insa prietenele mi-au atras atentia ca nu e asa. sa pun mana pe un dex, ca deja este disputa

Lasă un răspuns

